Prema njenim riječima, „Instagram je najbrže rastuća društvena mreža u posljednjih 6,7 godina“.
Bilo joj je zanimljivo, kaže, na koji način se vrši vizuelno politička komunikacija na Instagramu.
„Predsjednika Vučića prati oko 175.000 ljudi. Te brojke ne pokazuju samo koliko je neka država velika i koliko je neki predsjednik ili premijer popularan, već koliko ta mreža raste“, kaže ona.
Prvi uzorak je, navodi ona, od 5.2.2019. do kraja aprila te godine.
„Taj period je izabran kao tromjesečni period, jer je tog datuma lansiran instagram profil u okviru kampanje. Ljudsko oko i ljudski mozak prvo percipiraju sliku na naslovnoj strani, slika se duže pamti, u odnosu na verbalne poruke koje možemo i da zaboravimo. Građani se na instagram profilu buducnostsrbijeav predstavljaju zaista mnogo, ima ih u različitim situacijama. Najčešće se pojavljuju u interakciji sa predsjednikom, to su najčešće korišteni vizuelni klišei, što najčešće rade političari“, navodi ona.
Ističe da najmanje ima kategorije „običnosti“.
„Uglavnom se vidi fizička barijera između njega i građana. To je taj paradoks i ta tenzija koja je takođe ovde dosta prisutna. U procentima postoji da je ipak u ovim kategorijama idealnog kandidata, a manje u populističkom maniru“, navodi ona.
Neke analize su je navele, kaže, da gleda i pravac pogleda.
„Na većini fotografija građani gledaju u predsjednika, a on u kameru. U prvom uzorku mi je bilo zanimljivo kako se postiže autentičnost snimaka, a fotografije u 2021. godini su mnogo ispoliranije, profesionalnije, nema te autentičnosti s početka emitovanja 2019. godine“, smatra ona.
Govoreći o fotografijama sa svjetskim državnicima na kojima se peku ćevapi, večera, kaže da se to odnedavno u teoriji naziva „gastropopulizam“.
„To su politički lideri koji uz pomoć grane, kada naprave ambijent kuhanja, spremanja hrane, to je ta vrsta kada vi preko hrane kao neke osnovne potrebe hoćete da se približite građanima“, objašnjava.
Krstić dodaje da je Instagram platforma koja raste, koja je u trendu i prepoznata kao ključna platforma preko koje ćete se vi obraćati u vizuelnom smislu.
„Tekst moramo da pročitamo nekoliko puta da bismo zapamtili. Studije pokazuju da, kada čitamo novine, naše oko u prvih 13 sekundi uhvati naslovnu fotografiju i potpise“, navodi ona.